دسته: اندروید بازدید: 1 بار فرمت فایل: zip حجم فایل: 4392 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 100
دانلود نرم افزار موبایل آموزش بافت لباس زنانه ودخترانه فیلم
قیمت فایل فقط 2,000 تومان
دانلود نرم افزار موبایل آموزش بافت لباس زنانه و دخترانه فیلم
دوست دارید برای خودتان و فرزندانتان انواع لباس ببافید؟
میخواهید طرح های زیبا و جذاب ببافید؟
دوست دارید پیراهن،مقتعه،شنل،جلیقه،شال،جوراب،کاور،لباس مجلسی ببافید ولی بلد نیستید؟
از طرح های ساده که بافته اید ناراضی هستید؟
می خواهید برای خود و دخترتانپیراهن،مقتعه،شنل،جلیقه،شال،جوراب،کاور،لباس مجلسی کاموایی ببافید؟
دوست دارید در مهمانی ها با لباس هایی که خودتان بافته اید بدرخشید؟
راه حل شما پیش ماست
ما در این برنامه به نکات قلاب بافی به همراه آموزش تصویری بافت انواع پیراهن،مقتعه،شنل،جلیقه،شال،جوراب،کاور،لباس مجلسی کاموائی به صورت مبتدی تا حرفه ای پرداخته ایم
و برای شما چندین فیلم آموزش بافتنی پیراهن،مقتعه،شنل،جلیقه،شال،جوراب،کاور،لباس مجلسی جمع آوری کرده ایم تا بتوانید از هم اکنون بعد از مشاهده این برنامه شیک ترین و زیباترین لباس ها را ببافید.
دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بار فرمت فایل: pdf حجم فایل: 17179 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 541
این جزوه درمورد متون فقه خصوصی رشته حقوق است كه با فرمت پی دی اف در 541 صفحه آماده شده است کتاب های خلاصه منابع رشته حقوق خصوصی برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد به همراه 354 سوال تستی با پاسخ های کاملا تشریحی
قیمت فایل فقط 7,800 تومان
کتاب متون فقه خصوصی رشته حقوق
کتاب های خلاصه منابع رشته حقوق خصوصی برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی
بخش اول: کتاب قضا
گفتار اول : قضاوت
متن: و هو وظیفه الامام او نائبه، و فی الغیبه ینفذ قضاء الفقیه الجامع لشرائط الافتاء« فمن عـدل عنـه الـی
قضاء الجور کان عاصیاً
ترجمه: قضاوت عبارت از حکم کردن میان مردم است و برای کسانی که شایستگی آن را دارند واجب کفائی است. ولی
در صورت حضور امام معصوم این کار وظیفه امام معصوم یا نائب وی می باشد در عصر غیبت قضاوت فقیهـی کـه دارای
شرایط فتوادادن است نافذ می باشد.
بنابراین هر کس که از مراجعه به ایشان سر باز زند و به قضات جور مراجعه کند، گناهکار و فاسق است.
مراجعه به قضات جوردر صورت وجودقضات منصوب از جانب امام، از نظر شیعه گناه کبیره محسوب می شود واگر بدین
وسیله حکمی از طرف این قضات صادر شود و فرد ازاین طریق چیزی را به دست آورد اگر نسبت به آن چیز محق باشـد،
ازراه حرام به دست آورده است.
گفتار دوم : شرایط قاضی
- متن: تثبت و لایه یالقاضی بالش هاع و بشهاد عدلین و لابد من الکمال و العداله هواهلی الافتاء و الذکوره و
هالکتاب و البصر الا فی قاضی تحکیم.
ترجمه: ولایت قاضی برای قضاوت کردن بوسیله شیاع و شهادت دو مرد عادل ثابت می شود و باید دارای اوصافی
همچون: کمال (بلوغ و عقل و طهارت مولد) عدالت، شایستگی فتوی دادن(قدرت اجتهاد و استنباط) مذکر بودن و
توانایی نوشتن بر خوردار از بینایی بودن، باشد اما در قاضی تحکیم این شرایط معتبر نیست.
توضیح: ولایت داشتن فرد برای قضاوت ومنصوب بودن از جانب امام معصوم برای قضاوت به دوطریق ثابت می شود :
الف - شیاع: به این معنی است که گروهی مطلبی را نقل کنند که از قولآن هااطمینان حاصل شود که به آن استفاضه
می گویند.
ب: شهادت دو مرد عادل، که باید حتماً دو مرد عادل باشند و به شهادت یک مرد عادل و یا شهادت خود فرد ثابت نمی
شود.
مدعی و مدعی علیه
مدعی به کسی گفته می شود که ادعایی را علیه دیگری مطرح می کندو ادعای وی خلاف اصل و خلاف ظاهر می باشد و
همچنین مدعی به کسی گفته می شود که در صورتیکه که در صورتیکه ادعای خود را ترك کند دعوی خاتمه مییابد.
مدعی علیه به کسی گفته می شود که در ادعایی را علیه وی مطرح میسازند ودر مقابل این ادعا پاسخی که مدعی علیه
مدعی می تواند بدهد این است که یا در مقابل ادعای مفرد اقرار می کندیا اینکه ادعای مقابل را انکار می کندو یا سکوت
می کند که این سکوت نیز آثار خاص خود را خواهد داشت.
مثال: فرد الف ادعا می کند که شخص به مبلغ معینی را به وی بدهکار است دراینجا شخص الف مدعی است چون اصل،
عدم مدیونیت شخصی به دیگری است (خلاف اصل) و همچنین گفته وی خلاف ظاهر است این است که هیچ کس به
دیگری پولی را نداده و پولی نگرفته است وهمچنین اگر شخص الف ادعای خود را ترك کند دعوی خاتمه مییابد.
درمقابل شخص به مدعی علی هست ادعایی وی مطرح شده است که همین فرد (مدعی علیه)می تواند در پاسخ ادعای
شخص مدعی اقرار کند به درستی ادعای مدعی و یا اینکه ادعای مدعی را منکر گردد و یا اینکه سکوت اختیار کند همه
این موارد آثار خاص خود را خواهند داشت
سوالات تستی
1- حق انتخاب یکی از دیات ششگانه با کیست ؟
1) در عمد وشبه عمد با جانی و در خطای محض با عاقله است .
2) در عمد با ولی دم و در شبه عمد با جانی و در خطای محض با عاقله است .
3) در عمد با ولی دم و در شبه عمد و خطای محض با جانی است .
4) در عمد با ولی دم و در شبه عمد و خطای محض با عاقله است .
-2 چنانچه در شهادت برزنا شهود کمتر از نصاب باشند حکم چیست ؟
1) با سوگند شهود کمبود آن جبران میشود . 2 ) شهود حد قذف می خورند .
3) زنا ثابت نمی شود و شهود رها می شوند . 4 ) شهود تعزیر می شوند.
دسته: زبان و ادبیات فارسی بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 19 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 16
مقاله ادبیات قبل از اسلام
قیمت فایل فقط 1,000 تومان
*مقاله ادبیات پیش از اسلام*
ادبیات ایران پیش از اسلام
زهره زرشناس
برگرفته از: دانشنامه زبان و ادب فارسی
. .مجموعه فعّالیّتهای ادبی ایرانیان باستان كه به دو صورت شفاهی و مكتوب و به تمامی زبانهای ایرانی است. بخشی از آنها دولتی است، مانند سنگْنوشتههای شاهان و نوشتههای روی سكّهها و بخشی دیگر، مبتنی بر داستانهای ملّی، افسانهها و بعضی از آداب و رسوم اجتماعی است و پیكرة اصلی ادبیّات شفاهی غیردینی پیش از اسلام را تشكیل میدهد. امّا بیشتر آثاری كه از این دوران به صورت مكتوب بر جای مانده با دستگاههای دینیِ زردشتی، بودایی، مانوی و مسیحی مرتبط است و بدنة اصلی ادبیّات دینی ایران پیش از اسلام را میسازد. در ایران پیش از اسلام، آثار دینی و ادبی معمولاً به كتابت درنمیآمده و بیشتر به صورت روایی، سینه به سینه، منتقل و حفظ میشده است. مثلاً كتاب اوستا * ، پس از سدهها انتقال شفاهی، سرانجام در دورة ساسانی به كتابت درآمد (كلنز، ص. 33 ).
پایبندی ایرانیان به حفظ سنّت ادبیّات شفاهی و نیز جنگها و تعصّبات دینی و فرهنگی و تغییر خطّ و زبان و بسیاری عوامل دیگر موجب نابودی گنجینه ادبی پرارزش ایران پیش از اسلام شده است. از اینرو، آنچه از زبانهای مختلف ایرانی به صورت مكتوب باقی مانده در برابر حجم گستردة ادبیّات ایران باستان بسیار ناچیز است.
زبانهای ایرانی شاخه ای از زبان فرضی هند و ایرانی اند كه از قدیمترین روزگاران تاكنون درون مرزهای ایران یا بیرونِ آن متداول بودهاند و زبانها و گویشهایی را شامل میشوند كه از نظر ویژگیهای زبانی وجوه مشترك دارند. از زبانهای ایرانی، در طیّ تاریخی دراز، اسنادی در دست است كه چگونگی تحوّل آنها را نشان میدهد. تاریخ این تحوّل را میتوان به سه دوره اصلی بخش كرد: 1. دوره باستان؛ 2. دوره میانه؛ 3..دوره جدید.
از زبانهای ایرانی دوره باستان، كه از قدیم ترین زمان تا انقراض شاهنشاهی هخامنشی (330 ق م) در گسترة بسیار پهناوری رواج داشته است، چهار زبان مادی، سكایی، فارسی باستان * و اوستایی * را می شناسیم. در مآخذ باستانی اشاراتی به ادبیّات شفاهی این چهار زبان شده است، ولی تنها از دو زبان اوستایی و فارسی باستان آثار ادبی مكتوبی برجای مانده است.
از زبانهای ایرانی دورة میانه، كه پس از فروپاشی شاهنشاهی هخامنشی تا انقراض حكومت ساسانیان (651 م) و آغاز دورة اسلامی در مناطق مختلف متداول بوده، آثار ادبی عمدهای در دست است. زبانهای این دوره از نظر ویژگیهای زبانی به دو گروه غربی (شامل زبانهای پارتی یا پهلوی اشكانی و فارسیمیانه یا پهلوی ساسانی) و شرقی (شامل زبانهای سُغدی * ، خوارزمی، سكایی و بلخی * ) بخش میشوند.
مانی و پیروان او، برخلاف سنّت ایرانی انتقال شفاهی آثار ادبی، به نگارش آثار خود بسیار اهمّیّت میدادند. از اینرو از آنها آثار ادبی ارزشمندی به زبانهای ایرانی (فارسی میانه، پهلوی اشكانی و سغدی) برجای مانده است.
1. دورة باستان
الف. ادبیّات مادی. از زبان مادی، زبان قوم آریایی ماد، كه در غرب و شمال غرب ایران رایج بوده اثر مكتوبی در دست نیست (گرشویچ، «ادبیّات كهن ایران»، بند 2 )، امّا در نوشتههای مورّخان یونانی مانند كتسیاس ، هرودت و دینون به داستانهای عشقی و حماسی مادی و اشعار این دوره اشاره شده است. مثلاً داستان غنایی زَرْیادْرِس و اوداتیس را میتوان نام برد كه در مآخذ متعدّدی دیده میشود و به نظر بویس («زریادرس و زریر»، ص 477-463 ) دارای اصل مادی است و بعدها در شاهنامه * فردوسی به صورت داستان «گشتاسب و كتایون» بازتاب یافته است. داستانهای حماسی مادی، یا داستانهای مربوط به كوروش، شاه هخامنشی، از دیگر آثار ادبی مادی است (گرشویچ، همانجا).
ب. ادبیّات سكایی . از زبان سكاها، كه طوایفی ایرانی بودند و در دو سوی دریای خزر، دشتهای جنوب روسیّه و ماوراءالنّهر میزیستند، اثر مكتوبی برجای نمانده است (همان، بند 3 ). هرودت از افسانههایی مربوط به اصل و منشأ سكاها و نیز از داستانهایی به زبان سكایی دربارة اَریمَسْپی یك چشم و گریفین های محافظ طلا نام میبرد (هرودوت، ج 2 ، ص. -203 205 .، 227 ). گرشویچ (همان، بند 4 ) احتمال می دهد كه داستان رستم * ، قهرمان نامی شاهنامه ، كه فقط در منابع سغدی و فارسی شناخته است، از داستانهای حماسی سكایی باشد. داستانهای حماسیِ زبان آسی، از زبانهای ایرانی شرقی جدید، و میراث ادبی درخور توجّه این زبان كه تا آغاز سدة نوزدهم م سینه به سینه روایت و حفظ میشده است، احتمالاً بازتاب بخشی از بُنمایههای ادبیّات شفاهی سكایی باستان است.
دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بار فرمت فایل: pdf حجم فایل: 13824 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 275
این جزوه درمورد کتاب حقوق مدنی(قسمت اول) رشته حقوق است كه با فرمت پی دی اف در 275صفحه آماده شده است کتاب های خلاصه منابع رشته حقوق خصوصی برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی
قیمت فایل فقط 5,800 تومان
کتاب حقوق مدنی(قسمت اول) رشته حقوق
کتاب های خلاصه منابع رشته حقوق خصوصی برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی
بخش اول : حقوق مدنی
فصل اول: اشخاص
در یک تقسیم بندی سنتی اشخاص به 2 دسته تقسیم میشوند:
a - اشخاص حقیقی (طبیعی): که همان افراد انسانی را شامل می یشوند که م توانند صاحب حق و تکلیف شوند.
b - اشخاص حقوقی: این اشخاص در مقابل اشخاص حقیقی قرار میگیرند و این اشخاص، موجودات اعتبـاری هسـتند،
لذا تا زمانی که قانون این شناسایی را انجام نداده است. شخصیت حقوقی به وجود نمیآید.
از این تعریف یکی از عمده تفاوتهای، شخص حقوقی و شخص حقیقی معلوم میگردد. چرا که شخص حقیقی بـه محـض
تولد و حتی جنین به شرطی که زنده متولد شود، متمتع از حقوق مدنی است. و هیچ کس چه شخصاً، چـه توسـط قـرار
داد و چه قانون نمیتواند این حق را از شخص حقیقی بگیرد و استمتاع از حقوق مدنی نیاز به شناسایی قانون ندارد [هـر
چند قانون یا قرار داد جزئاً میتواند این شخص را از اعمال و یا بعضاً از دارا شدن حقوق مدنی ممنـوع کنـد ولـی در هـر
حال این موارد جنبه استثنایی دارند. در حالیکه شخص حقوقی برای اینکه بتواند از حقوق مـدنی متمتـع شـود نیـاز بـه
شناسایی قانون دارد.
در همین راستا در مورد شخص حقیقی اصطلاحاتی هست که باید تعریف شود:
-1 شخص: شخص موجودی است که دارای حق و تکلیف است، شخص دارای زندگی حقوقی اسـت و مـیتوانـد در ایـن
زمینه با اعمال حقوقی و انجام دادن تکالیف خود نقش ایفا کند.
-2 شخصیت: از نظر حقوقی عبارتست از وصف و شایستگی شخص برای اینکه حق و تکلیف باشد.
-3 وضعیت: وضع حقوقی شخص و موقعیت او نسبت به حقوقی است که میتواند در جامعه داشته باشد.
-4 اهلیت: توانایی و شایستگی شخص برای دارا شدن و اجرای حق است.
-5 احوال شخصیه: احوال شخصیه از وضعیت و اهلیت تشکیل میشود و به عبارت دیگر احوال شخصیه اوصـافی اسـت
که مربوط به شخص است. صرف نظر از شغل و مقام خاص او در اجتماع و قابل تقویم و مبادله به پول نبـوده و از لحـاظ
حقوق مدنی آثاری بر آن مرتب است مانند: (ازدواج، طلاق، نسبت)
6- دارایی: دارایی در مفهوم عام خود عبارتست از مجموع حقوق و تکالیف مالی شخص و بـه عبـارت دقیـقتـر ؛ دارایـی
توانایی و ظرفیت دارا شدن حقوق و تکالیف مالی است و اموال و دیون از اجزاء تشکیل دهنده آن هستند کـه همـواره در
حال تغییر و یا افزایش و کاهش هستند و حتی ممکن است، شخص چیزی جز بدهی نداشته باشد ولـی چنـین شخصـی
نیز دارائی دارد.
تستهای طبقه بندی شده
-1 «منظور از حیازت مباحات»، چیست؟
1) محصور کردن اشیاء 2) تملک اشیاء آزاد
3 ) علامتگذاری اموال عمومی 4) دفن کردن اشیاء در زمین
-2 منظور قانون مدنی از «اموالی که مالک خاص ندارند»، چیست؟
دسته: مدیریت بازدید: 3 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 268 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 103
در مفهوم ویژه اقتصاد در حال رشد، تاکید بر کاهش هزینه حائز اهمیت می باشد مدیریت هزینه ها، یکی از راهبردی ترین زمینه های نیل به موفقیت مالی و عملکرد سازمانی در بازار رقابتی می باشد،
قیمت فایل فقط 12,900 تومان
تاثیر مدیریت هزینه بر عملکرد مالی شرکت
چکیده:
در مفهوم ویژه اقتصاد در حال رشد، تاکید بر کاهش هزینه حائز اهمیت می باشد. مدیریت هزینه ها، یکی از راهبردی ترین زمینه های نیل به موفقیت مالی و عملکرد سازمانی در بازار رقابتی می باشد، بواسطه مدیریت هزینه ها، به انتخاب بهترین مسیر و استراتژی درآمد زا برای شرکت می توان دست یافت، در مدیریت هزینه ها، اندازه گیری بهای تمام شده منابعی که در راه انجام فعالیتهای اصلی، تشخیص و حذف اقلامی از هزینه که ارزش افزوده ایجاد نمی کنند، تعیین کارایی و اثربخشی فعالیتهای اصلی انجام شده در واحدهای اقتصادی، تشخیص و ارزیابی فعالیتهای جدید که می تواند عملکرد آینده سازمان را بهبود بخشد، در راستای بهبود عملکرد مدنظر می باشند.
این پایان نامه تاثیر مدیریت هزینه بر عملکرد مالی شرکت در موسسه حسابداری و حسابرسی تدوینکو مورد بررسی قرار می دهد.
روش تحقیق بر مبنای هدف توصیفی می باشد و همچنین بر مبنای روش و ماهیت جزء پژوهشات همبستگی می باشد. فرضیه هایی در این مورد تدوین شدند و سپس با استفاده از تحلیل همبستگی به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شده است برای بررسی همبستگی بین متغیرها از روش رگرسیون استفاده شده است. و با استفاده از آزمون کلمو گروف-اسمیرنوف و آزمون دوربین واتسون فرضیه های پژوهش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
نتایج بدست آمده از پژوهش حاکی از آن است که تمامی فرضیات پذیرفته می شود، یعنی رابطه معناداری بین حذف اقلام بابت ارزش افزوده، بهینه کردن هزینه های ثابت در راستای درآمدها و کاهش هزینه های غیر ثابت با عملکرد مالی موسسه و بین تقویت کارایی و اثربخشی فعالیتهای اصلی در واحدهای اقتصادی با عملکرد مالی موسسه وجود دارد.
فهرست مطالب
فصل اول (کلیات پژوهش)
مقدمه 3
بیان مساله اساسی 4
اهمیت و ضرورت انجام 6
جنبه جدید بودن و نوآوری در پژوهش 7
اهداف مشخص 8
سوالات 8
فرضیه های 9
ساختار 11
عملکرد 12
مدیریت 12
سود 13
مدیریت تخصیص 13
ارزیابی 14
فصل دوم (ادبیات و پیشینه پژوهش)
تعریف هزینه 19
چه اقلامی باید در هزینه ها منظور 20
چگونه باید هزینه های را اندازه گیری کرد؟ 20
شناخت 21
انواع 23
هزینه های 23
هزینه های 23
هزینه های نمیه 24
رفتار 24
چسبندگی 25
بررسی ادبیات 27
بررسی شاخصهای سنجش عملکرد (سنتی و نوین) 29
شاخص های غیر 30
شاخص های 32
معیارهای مالی 33
بازده سرمایه 33
سوده 34
بازده 35
سود هر 35
قیمت به عایدی هر 36
معیارهای ارزیابی 37
معیار اول – 37
معیار دوم – سود هر 39
معیار سوم – رشد 39
معیار چهارم- نرخ بازده سرمایه گذاری 40
بررسی مدلهای حسابرسی عملکرد و عملیاتی در شرکت های فرا بورس 41
دسته: مدیریت بازدید: 3 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 467 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 123
امروزه شرکت های بیمه ای نقش مهمی در توزیع منابع مالی ایفا می کنند در این میان بیمه ها به منظور دستیابی به مزیت رقابتی تلاش می کنند تا حداکثر استفاده را از سیستم های اطلاعاتی بهره برداری نمایند هدف اصلی این تحقیق تعیین میزان تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه ای استان تهران می باشد
قیمت فایل فقط 3,900 تومان
تاثیر مدیریت سیستمهای اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکتهای بیمه تهران
چکیده
امروزه شرکت های بیمه ای نقش مهمی در توزیع منابع مالی ایفا می کنند. در این میان بیمه ها به منظور دستیابی به مزیت رقابتی تلاش می کنند تا حداکثر استفاده را از سیستم های اطلاعاتی بهره برداری نمایند. هدف اصلی این تحقیق تعیین میزان تاثیر مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکت های بیمه ای استان تهران می باشد. بنابراین جامعه تحقیق شرکت های بیمه ای استان تهران می باشد. تعداد این افراد 800 نفر می باشد که با توجه به استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه تحقیق 256 نفر تعیین شده است. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه می باشد که بر اساس پرسشنامه و مدل مفهومی ارائه شده در تحقیق باچا(2012)، این پرسشنامه طراحی و اجرا می گردد. در این تحقیق سرمایه گذاری، مهارت های مدیریتی، مهارت های فنی، تخصص کاربر و تاثیر گذاری کاربر به عنوان متغیر های سیستم اطلاعاتی انتخاب شده است. فرضیات این تحقیق به بررسی ارتباط بین این متغیر ها و شایستگی محوری می پردازد. در این تحقیق به منظور بررسی ارتباط بین متغیر های تحقیق از آزمون های رگرسیونی استفاده شده است. نتایج این تحلیل نشان داد که رابطه معنی داری بین مهارت مدیریتی و سرمایه گذاری در سیستم های اطلاعاتی با شایستگی محوری وجود دارد.
کلید واژه:
شایستگی محوری، سیستم های اطلاعاتی، شرکت های بیمه ای
مقدمه
با ظهور فناوری اطلاعات در دهه های اخیر و رشد سریع آن در سال های گذشته، فناوری اطلاعات یکی از ابزارهایی بوده که به صورت گسترده سازمان ها از آن استفاده کرده اند و استفاده از آن نیز با سرعت زیادی در حال افزایش است. برای استفادة مناسب از راهکارهای ارائه شدة فناوری اطلاعات، اکثر سازمان ها واحدی با نام فناوری اطلاعات یا اسامی مشابه دایر نموده اند که وظیفۀ شناخت نیازهای کسب و کار در زمینۀ فناوری اطلاعات و برطرف نمودن این نیازها را برعهده دارند. با رشد سریعی که در حوزة فناوری اطلاعات وجود دارد، در صورتیکه همۀ این کارکردها در داخل سازمان و از سوی واحد فناوری اطلاعات محقق گردد گسترش بیش از اندازة این واحد را به دنبال خواهد داشت و از آن جایی که حوزة کاری در اکثر سازمان ها با حوزة فناوری اطلاعات فاصلۀ زیادی دارد، گسترش بیش از اندازة واحد فناوری اطلاعات باعث عدم یکپارچگی و اعمال هزینه های سربار زیادی بر سازمان می شود. بر این اساس سازمان ها تلاش می کنند تا جای ممکن بسیاری از این کارکردها را به خارج سازمان برون سپاری کنند تا علاوه بر جلوگیری از بروز مشکلات بیان شده، از توانمندی و قابلیت های سازمان هایی که در حوزة فناوری اطلاعات فعالیت دارند، استفاده نمایند(نهاوندی و همکاران،1387). در این میان در محیط متغیر امروز، برای حضور و رشد در بازار رقابتی باید نسبت به رقیب مزیت رقابتی داشت. محصولات برجسته، فناوری پیشرفته و مانند آن، اگر در خلق مزیت رقابتی مؤثر نباشند، هیچ اثری در موفقیت شركت نخواهند داشت و راهبرد رویكردی است كه به دنبال خلق مزیت رقابتی است(غفاریان،1383). به همین منظور شرکت ها لازم دارند تا همواره از قابلیت های خود به عنوان یک شایستگی محوری و مزیت رقابتی برای پیشی گرفتن از رقبا استفاده نمایند. در این فصل از تحقیق کلیاتی از طرح تحقیق مورد بررسی قرار می گیرد. بیان مسئله، اهمیت موضوعی، اهداف و فرضیات تحقیق و هم چنین مدل مفهومی و روش شناسی در این بخش از فصول پنجگانه طرح تحقیق ارائه می گردد.
فهرست مطالب
چکیده 1
مقدمه 2
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1بیان مسئله تحقیق 4
1-2 اهمیت موضوع 5
1-3 اهداف تحقیق 6
هدف اصلی 6
1-4 فرضیه های تحقیق 7
1-5 روش تحقیق 7
1-6 جامعه و نمونه آماری 8
1-7 روش گردآوری اطلاعات 8
1-8 ابزار گردآوری اطلاعات 8
1-9 مدل مفهومی 9
1-10 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 9
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه 12
2-1 بخش اول شایستگی محوری 12
2-1-1 اطلاعات 12
2-1-2 مدیریت و نیازهای اطلاعاتی 13
2-1-3 تعریف فناوری اطلاعات 14
2-1-4 كاربرد فناوری اطلاعات در سازمان 14
2-1-5 نقش فناوری اطلاعات در فرآیندهای سازمان 15
2-1-6 مدیران و فناوری اطلاعات 16
2-1-7 پذیرش فناوری اطلاعات 17
2-1-8 سیستم های اطلاعاتی 18
2-1-9 معماری و سیستم های اطلاعات استراتژیک 18
2-1-9-1 معماری سیتم 18
2-1-9-2 تعریف سیستم های اطلاعات استراتژیک 19
2-1-9-3 اهمیت معماری برای سیستم های اطلاعات استراتژیك 20
2-1-9-4 فرایند تهیه معماری سیستم های اطلاعات استراتژیك 20
2-1-9-5 برنامه ریزی سیستم های اطلاعات استراتژیك 22
2-1-9-6 پشتیبانی از موقعیت رقابتی سازمان 22
2-1-9-7 سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی 23
2-1-9-8 سیستم های اطلاعات منابع انسانی 24
2-1-9-9 طراحی سیستم اطلاعات منابع انسانی 25
2-2 بخش دوم مزیت رقابتی 29
2-2-1 ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ 34
2-2-2 ﮔﺮﻭهﺑﻨﺪﻱ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎ 36
2-2-3 ﺭﻭﺵ ﻫﺎﻱ ﺗﺪﻭﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ 36
2-2-4 تعریف شایستگی 38
2-2-5 تاریخچه شایستگی ها 39
2-2-6 سطوح شایستگی 40
2-2-7 ابعاد شایستگی 40
2-3 شایستگی شغلی و رفتاری 42
2-3-1 تعریف شایستگی رفتاری 42
2-3-2 حوزه های شایستگی رفتاری 42
2-3-3 شایستگی شغلی و رفتاری 43
2-3-3-1 تعریف شایستگی شغلی 43
2-3-3-2 الگوهای شایستگی 43
2-3-3-3 ویژگی های مدل شایستگی 44
2-3-3-4 اهمیت توجه به شایسته گزینی در اسلام 44
2-3-3-5 چارچوب های نظری شایستگی های مدیران 46
2-4 بخش سوم پیشینه تحقیق 51
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
مقدمه 55
3-1 روش تحقیق 56
3-1-1 طبقه بندی بر اساس هدف 56
3-1-2 طبقه بندی بر اساس روش 56
3-2 روش و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات 58
3-2-1 مطالعات کتابخانه ای 58
3-2-2 پرسشنامه 59
3-3 روایی و پایایی پرسشنامه 59
3-3-1 روایی پرسشنامه 59
3-3-2 پایایی پرسشنامه 60
3-4 جامعه و نمونه آماری 61
3-4-1 جامعه آماری 62
3-4-2 نمونه آماری 62
3-5 روش ها و تکنیک های تحلیل آماری 63
3-5-1 مدل یابی معادلات ساختاری 64
3-5-1-1 پایه های مدل یابی معادلات ساختاری 64
3-5-1-2 موارد استفاده مدل یابی معادلات ساختاری 65
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه 69
4-1آمار توصیفی 70
4-1-1 بررسی وضعیت جنسیت در نمونه آماری 70
4-1-2 بررسی وضعیت تحصیلات در نمونه آماری 71
4-1-3 بررسی وضعیت سن در نمونه آماری 72
4-1-4 بررسی وضعیت سابقه کاری 74
4-1-5 بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری 75
4-1-6 توصیف متغیرهای تحقیق 77
4-2 آمار استنباطی 78
4-2-1 بررسی فرضیات تحقیق 78
4-2-1-1 فرضیه شماره 1: سرمایه گذاری در حوزه سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 78
4-2-1-2 فرضیه شماره 2: مهارت های مدیریتی سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 79
4-2-1-3 فرضیه شماره 3: مهارت های فنی در حوزه سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 80
4-2-1-4 فرضیه شماره 4: تاثیر گذاری کاربران سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 81
4-2-1-5 فرضیه شماره 5: تخصص کاربران سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 82
درباره ی یه دختر که از یه خانواده متوسطه … دختری که بخاطر زندگی پدرش زندگی خودشو تباه میکنه!!…. پدر سوگند قصه ما که یه راننده تاکسی سادست به جرم قتل محکوم به اعدام میشه در این بین پسر مقتول شرطی میذاره که این خانواده به کلی متعجب میشن!! ….پایان خوش
عصیانگری که آمده تا قصاص کند. تا به جبران آتشی که بر جانش افتاده زندگی دیگران را بسوزاند و بخشکاند. آمده تا با افسونگری جام زهر را در کام دشمنانش بریزد…..
صفحه ی اول رمان:
به تصویر خودم در آینه خیره می شوم. موهای مواج هایلایت شده ام را که یک طرف صورتم ریخته کنار می زنم.این طوری … به تصویر خودم در آینه خیره می شوم. موهای مواج هایلایت شده ام را که یک طرف صورتم ریخته کنار می زنم.این طوری گردی صورتم بهتر مشخص می شود.. با دست رژگونه ام را کمی پخش می کنم تا تنها هاله ای از آن باقی بماند.آنقدر گونه ام برجسته هست که با همین رنگ محو هم خودنمایی کند. رژ مسی براقم را کمی غلیظ تر می کنم تا کوچکی دهان و برجستگی ملایم لبهایم بیشتر به چشم بیایند. سایه مسی رنگ پشت چشمانم را با نوک انگشتانم کمرنگ تر می کنم تا رنگ قهوه ای چشمان مخمورم جلوه بیشتری داشته باشد.دستی به ابروهای پهن ولی کوتاهم که کمی روشن تر از قهوه ای چشمانم رنگ شده اند می کشم و مرتبشان می کنم.چند تار از موهای حلقه شده ام را روی پیشانی بلند و صافم رها می کنم.گوشواره های بدلم را که بلندیش تا نیمه پایینی گردنم می رسد در گوشم می اندازم. یقه لباسم که روی شانه هایم افتاده را پایین تر می دهم تا سفیدی پوست و برجستگی سینه هایم به خوبی نمایان شوند. لبانم را آرم به هم می مالم، شیشه عطر دیورم را روی سر وسینه ام خالی می کنم و درست مثل یک پرنسس از اتاق خارج می شوم. آرام و با طمانینه همراه با لبخندی که از صبح روی لبم جا خوش کرده، خرامان خرامان به سمت پله ها می روم… من دکتر جلوه کاویانی خوب بلدم چطور راه بروم که نگاه ها روی گودی کمر و برجستگی باسنم قفل شوند. چطور حرف بزنم که مخاطبم محو رقص لبهایم شود. چطور بخندم که سفیدی دندانهایم سرخی لبانم را نمایان تر کند چطور دستم را در هوا تکان دهم که گردی و سفیدی بازوانم چشمها را نوازش کند… من خوب بلدم چطور بنشینم، بلند شوم،برقصم، نگاه کنم، لباس بپوشم چون سالها بر روی تک تک رفتار اعضای بدنم کار کرده ام تا به راحتی…. مجنون کنم…. محکوم کنم…. قصاص کنم…..